Isnin, 1 Februari 2010

COOKIES DAN NASI IPIN

Salam 1 Malaysia semua....
wah.. bersemangat pulak menghapdet blog haku nih. xtvt semalam amatlah keperempuanan yg kerajinan memasak.
pagi
hhmmm... pepagi lagi dah bertapa kat dapur menguli adunan cookies. sebelum hero nang heroin aku bangun lbh baik aku start menguli dulu. tapi... mcm tau2 jer diaorg nih aku tgh mengerjakan sesuatu yg mereka suka lihat dan main. aper lagi.. habis laaa... berterabur tepung kat dapur. aku malas nak marah2.. hilang pulak mood kerajinan aku nnt. seperti biasa sukatan dan bahan2 adunan cookies ku main agak2 je. haha.. tu 1 kelebihan aku. tapi hasilnye ok laaa... biasanye ape aje biskut yg aku buat paling lama ada dalam tupperware 2 hari je. samaada biskut tu sedap @pun anak2 aku kuat mentedarah. hahahaha... diaorg mmg suka sesangat makan biskut. lebih2 lg klu bentuk dan rupanya mcm biskut yg jual kat kedai. sesi pagi nye biskut.. haa... ni la rupanyer. biskut aper namanyer??? aku pon x tau... hentam saja laaa...
petang
ada lagi program buat cookies ni... yg kedua ni pon lebih kurang yg mcm kat atas ni jgk tp xde chocolate rice n peanut. kita tukar perisa kopi pulak. hahaha.. biskut perisa kopi. ada ker??? ada aku kisah... peduli aper aku.
Malam
ingatkan boleh la nak bersantai2 mlmnyer setelah bertungkus lumus buat cookies di siang hari. (macam nak raya la pulak.. raya cina... hahahaha...).

tengah berehat2 tgk tv terdengar bisikan naufal.... "ammi... adik nak nasi ipin (impit)..." alamak..!! naufal request nasi impit pulakkkkkkk... adoiiiiiyai...
"hah!! nak nasi ipin gi la mintak kat paklong ipin adik... (merujuk kepada adik iparku yang dok kat melaka)" hahaha.. sajer wat lawak ngan dia... baru jer 2 3 hari lepas buat nasi impit. kuahnyer dah licin laaa... nasi impitnyer ada lagi. dengan bermalas-malasan aku bangun menuju ke dapur cek bahan2 lam peti ais. serai ada... kacang tanah ada.. lengkuas ada... mmmmm... ok lah. naufal punya pasal nak nasi ipin... aku gagahkan jugak masak kuah kacang untuk dia... haaaa.. ni la hasilnyer..
hari ni pepagi lg dia dah bangun mintak nasi ipinnyer.. sarapan ala2 pagi raya.. kuang kuang kuanggg....

2 ulasan:

Dessert Queen berkata...

ok dah boleh!!!!

Azura Ahmad berkata...

nak nasi ipin...2x
itu saja nak komen... haha

Related Posts with Thumbnails

Scrapbook at WiddlyTinks.com
Photo Albums at WiddlyTinks.com