Khamis, 1 Oktober 2009

raya oh raya...

lama tak mengupdate blog nih.. byk yg nak diceritakan tp xde masa. asyik terbantut jer hasrat untuk menulis. bukaknyer hari2 tp.. tulah.. malas pon ye jugak. heheh..
raya tahun ni lain ckit dari tahun2 lepas. sbb x balik n.9 dan x dapat jumpa along sekeluarga. sedih jugak la... tp yg gembiranya dapat beraya dgn abah kat bentong. hari jumaat dr lumut kul 8 pg sampai bentong kul 12 tgh hari. 3 hr la jugak aku dok bentong. suka tengok kemesraan abah ngan ibu... ceria jer abah. alhamdulillah... Allah telah kurniakan seorang pengganti arwah mak yang menepati ciri2 yang aku inginkan. boleh jaga abah dan membahagiakan abah. ibu tersangatlah baik org nye. petang raya tu jugak aku bertolak balik kelantan pulak. walaupon x dapat beraya lama2 ngan abah n adik beradik yg lain aku bersyukur jgk dapat jumpa diaorg walaupon sekejap. yg terbaru kakngah ambik anak angkat... baby adam... anak kak ipar dia. baru setahun 2 bulan umurnye. tp... geramnyer aku.. montel.. lasak pulak tu.

beraya kat kelantan... mcm biasa x banyak jalan. malas pulak aku nak berjalan kali nih. biasa la gawat... kena save budget. dok umah tlg mak long wat ketupat daun palas. dari x tau buat... terus jadi separuh expert... heheh. mana x nye sampai 3 4 kali buat ketupat. klu ada org nak tempah pon dah boleh terima tempahan la... huhu... x koso den nak buek...

sebelum raya punyer cite... masa bulan pose aku banyak habiskan masa berFB jek. selain tu menjahit manik2 kat baju raya. x ler expert mana pon tp baru nak mencuba. nampaknye percubaan pertama menjadi jugak. kat baju izzatul pon aku jahit manik sikit. simple tp menarik... kuih raya aku buat 4 jenis jer thn nih. 2 jenis MB perak bagi. kek coklat kukus.. mcm biasa la aku buat... kat mana aku singgah kat situ pon aku buat (bentong n kelantan)... sempat ler aku belajar cara2 nak buat kek gula hangus dari adik ipar aku. tp belum try buat sendiri lg.

jemputan raya masih berlambak2.. makno eh makan2 mesti x hengat dunia... bulan puasa hr tu hajatnyer nak menurunkan berat badan tp misi gagal... makin montel ada la... kebaya aku yg 6 thn lepas yg aku selalu n suka pakai tu dah terasa sendat.. mak oi.... masalah besar nih... dah la malas nak diet2 nih. huh!!! xpe... tu belakang kira... nnt akan diuruskan..

open house??? tahun ni x buat... kewangan x mengizinkan... heheh.. tp x tau la kot2 hubby nak buat. dia tu bukannye blh pecaya... esok nak buat hari ni baru bg tau... xke melompat aku nak siapkan sumenyer...

xtvt terkini tengah mengasah bakat menyulam. sulam tangan tau... hasilnyer.. boleh la... kena rajin berlatih... setakat sulam bunga ros 2 3 kuntum tu x malu ler nak tayang kat org. nak kena beli jarum sulam yang sesuai. jarum aku ni pendek sgt. benang pon nak beli yang baru. yg lama ni warna x menarik... mana la tau boleh ambik tempahan pulak nanti.. dapat gak side income.. ye idok..??? hhmmmm... byk lg nak cite tp masa x mengizinkan... nnt ler bila2 aku free dan terasa ada kerajinan aku tulis lg.. hehehe...

babai...
Related Posts with Thumbnails