Rabu, 5 Ogos 2009

DCL LG...

aku mula guna dcl ni pun secara x sengaja... hehehe... mak mertua yang syorkan makan bidadari n suh bagi cucu2 dia makan d-gnius. baguih tak mak mertua aku? masa ni aku x jadi ahli lg. aku x tau pape pun pasal dcl. jd wat don't know je la. balik kg sekali lg dia tanya nak bidadari lg tak? aku ckp blh jgk. yang beli hari tu dah abis. d-gnius pun abis dah. jd dia cucuk hubby aku a.k.a anak dia laaaa... suh aku masuk ahli under dia. aku x tau pun. dah hubby aku isi borang n bayar yuran ahli sume... ikut dia laaa... dia yang sponsor. time ni pun aku x berapa tau lg dcl nih. satu hari sepupu aku datang rumah aku kat lumut. dia baru balik dari meeting kat ipoh nak bermalam kat rumah aku. aku nampak ler plastik dcl yg dia bwk. aku kata kat dia... "eh!! kak lang masuk dcl gak ke? kakteh dah masuk gak." dia punye la frust... sbbnyer hajat dia dtg umah aku selain dr nak jengok aku n tumpang tido 1 mlm ada hajat lain jgk... nak suh aku masuk dcl under dia... hahaha... kaklang lambat... baru sgt aku jd ahli under mak mertua aku. sape suh datang lambat.. kan dah melepas. sepupu akunye husband sekarang ni dah pangkat besar dah dlm dcl. klu x silap last aku jumpa dia 3 4 bln lepas dia dah dapat pangkat 'crown director'. 1 pencapaian yang tah bila aku nak dapat...hahaha... tp klu nak jd mcm abg zaidi (husband sepupu aku tu ler) alamatnyer berumah tangga dalam keta je laaa. 24 jam dok lam keta round 1 malaysia wat ceramah.

sejak aku jd ahli a.k.a pengedar bertauliah dcl, aku cuma guna untuk sendiri je. malas tol nak g promote kat orang. payah ckit nak influence orang2 dalam base nih. bila promote kat kengkawan ada jer alasan... pakcik dah masuk la... xde modal la... dulu dah masuk la (ahli yg dah kene terminate sbb x aktif..hehehe). ada jgk ahli yang aktif dlm base nih. aku perasan jgk dah ada stokis kat blok lain. siap pasang banting dcl sikit punyer besar... aku??? dah disebabkan aku malas nak bertandang rumah org.. aku buat kat cni je la... hahah.

bukan nak cakap kosong... produk yang aku dah guna (amazing, bidadari, air oxy-pi, nig'ella, red guara cafe, serbuk pencuci sa9, q-she, inte-cleanse, ry-ilex, epe lagi eh yg aku dah guna...???) mmg berkesan. bagus sgt. si izzatul ni hah contohnyer ada asma sejak dia umur 2 thn. pantang lasak sikit mesti kena. dah berape kali g spital sedut oksigen...ada sekali tu dia kena asma lps balik dari makan kfc. kat kfc tu ada tempat main gelongsong tu kan... dia main baru 15 minit dah tercungap2. aku ajak balik. mlm tu dia x blh tdo. asma dia teruk btl time tu. babah dia terpaksa jgk bawak dia gi spital kul 2 pagi. klu x sume org x blh tdo dah dia menangis x berenti. tension tol aku. mak mertua aku cadangkan bagi dia makan amazing campur dgn nig'ella. sesudu amazing dititik dengan 7-9 titik nig'ella. alhamdulillah... aku bagi dia makan 2 bln je... sekarang dah baik. sesape yang anak2 atau adik2 yang ada penyakit asma tu cuba la produk dcl nih. mujarab... klu x percaya xpe... aku x paksa... aku cuma berkongsi kebaikan dia jer.

yang bidadari pulak... sape yang amalkan hari2 makan 2 sudu 2 kali sehari... mmg akan rasa perbezaannyer. yang akan rasa si suami la... cuba try test tgk.... ada yang kena wat over time hari2 nnt... hahaha... mcm pengantin baru... yang pempuan cuba la... yang lelaki lak nak tau betapa hebatnyer bidadari ni bg la isteri anda makan... anda akan senyum sokmo... :-)

satu lg produk yg bagus serbuk pencuci sa9. korang tau kan hubby aku navy... skrg ni tengah kursus so dalam seminggu 4 hari pakai baju putih, 1 hari pakai baju biru. aku ni boleh tahan gak malasnye. malas nak menyental daki2 kat collar ngan lengan baju. sejak pakai sa9 ni aku x yah susah2 menyental. rendam je baju guna sa9 1 hari. pastu masuk mesin mcm biasa. dah la wangi.... baju putih mcm baru beli semalam.. hahah. klu terrrrendam lama pun baju x busuk tau. betullll.... aku dah wat eksperimen kat baju hubby aku.... kah kah kah.... yang sebenarnyer aku lupa nak basuh. rendam lama sgt... baunyer tetap wangi.

ok lah... nanti aku sambung lg yek. nak masak jap. dah tghari nih. kang membebel lak si babah naufal ngan izzatul nih.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Scrapbook at WiddlyTinks.com
Photo Albums at WiddlyTinks.com